اخبار

برگزاری سمینار بازاریابی ویژه شرکت های تعاونی در استان سمنان

برگزاری سمینار بازاریابی  ویژه شرکت های تعاونی در استان سمنان
سمینار "توانمند سازی مدیران شرکت های تعاونی در زمینه روش های بازاریابی" باحضورمدیرکل، مدیر تعاون و روئسای ستادی حوزه تعاونِ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ، رئیس ، جمعی از مدیران و نخبگان شرکت های تعاونی استان با تدریس دکتر عباسی از مدرسین صاحب نام کشور برگزار گردید.

در ابتدای این سمینار که بمنظور تحقق راهبرد ششم تحول بخش تعاون (توسعه بازار و تقویت برند تعاونی) و اجرایی نمودن برنامه های ترویجی تعاون استان برگزار شده بود، غنیان، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن توضیح اهمیت بازاریابی، تبلیغات و برند، ارزش و جایگاه آن را در بخش تعاون، که از منظر قانون اساسی بعنوان یکی از شرکای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران محسوب می گردد، مهم برشمرد و افزود: اصولی ترین و ساده ترین راه برای ورود به بازار و شناساندن اهمیت محصول یک تعاونی شرکت در نمایشگاه ها، جشنواره ها ، همایش ها و مواردی از این قبیل می باشد تا یک تعاونی بتواند مقوله نیاز به محصول خود را به جامعه مخاطب القاء نماید. لذا با توجه برپایی نمایشگاها و جشنواره های متعدد و متنوعی که در این راستا در سطح کشور در حال برگزاری می باشد و با توجه به بالا بودن معنا دار تعداد تعاونی های فعال در استان سمنان از میانگین کشوری انتظار می رود حضور شرکت های تعاونی استان در این برنامه ها بیش از پیش پر رنگ تر گردد.
وی در ادامه با توضیح راهبرد های هفت گانه تحول بخش تعاون که در سالهای اخیر تدوین گردیده و با تاکید بر راهکار ششم آن در ارتباط با توسعه بازار و تقویت برند تعاونی ها اظهار داشت: اگر به این مقوله توجه نشود ، هرچه تولید کنیم ولو اینکه بهترین کالا باشد به فروش نخواهد رسید.
غنیان در ادامه گفت: با پیدا کردن بازار مناسب برای رونق تعاونی حتی لزومی به افزایش سرمایه نیست. با همین راهکار می توان نیروی کار و شیفت کاری اضافه نمود و تمرکز را روی بهره وری و تولید افزایش داد.
ایشان به کسب و کار و تولید بدون کارخانه ، بعنوان مصداق بارزی در بیان اولویت بازاریابی نسبت به تولید محصول، اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به وجود تعامل بخشی قوی بین تعاونی های تولیدی ، توزیعی و مصرف در استان سمنان در مقایسه با سایر استان ها ، ایجاد ارتباط از طریق اتاق تعاون و اتحادیه ها در راستای استفاده از این توانمندی و پتانسیل در امر بازاریابی ضروری است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای رسیدن جایگاه اقتصاد تعاون به سهم 33 درصدی خود در اقتصاد کشور در برنامه ششم توسعه ابراز امیدواری کرد و گفت : یکی از شاخص های رونق ، بازار اشتغال می باشد که با در نظر گرفتن این شاخص، نقش تعاون در اقتصاد استان ما دارای سهم خوبی در این رونق می باشد.
غنیان گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از طریق برگزاری کارگاه ها، دوره های آموزشی ، سمینارها وبرنامه هایی از این قبیل، فضای تبادل نظر و اطلاعات را اثر بخش می نماید و امیدواریم تعاونگران استان از این ظرفیت و پتانسیل حداکثر استفاده را بنمایند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با توضیح فرآیند چگونگی تثبیت یک باور و فرهنگ در یک جامعه و با تاکید بر اهمیت مولفه استمرار در این فرآیند گفت: در دوران دفاع مقدس نقش تعاون به وضوح و با اذعان بسیاری از مدیران بسیار تاثیر گذار و درخشنده بود که امیدواریم با استمرار توجه به این بخش ، تعاون بتواند بر کل فعالیت های بخش خصوصی احاطه یابد.

۱۸ دی ۱۳۹۵ ۱۰:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید